Az összesen 20 kereskedési napos, a BÉT honlapján elérhető Részvényfutamon a 9-14. osztályos, 14. életévüket betöltött középiskolások és tanáraik vehetnek részt értékes nyereményekért. Az április 12-ig tartó, 2 millió forintos virtuális tőkével induló online tőzsdejátékra a március 16-i rajt óta országosan 219 középiskolából összesen 1310-en regisztráltak, 1176 diák és 134 tanár.
A játék időtartama alatt a BÉT Prémium kategóriájában jegyzett részvényekkel valós árfolyamok mellett tudnak kereskedni a játékosok. A versenyzők az első héten több mint 8600 megbízást adtak (ebből 7216 már teljesült), melyek alapján a blue chip részvények (közülük is a MOL és az OTP) voltak a diákok kedvencei, de sok üzlet született a midcap részvények piacán is (pl. Appeninn, Duna House, Graphisoft Park). A legnagyobb heti hozam 3,35 százalék lett. A kereskedés mellett a napi kvízkérdésekre adott válaszokkal is növelni lehet a profitot: az első héten összesen 1572 darab három kérdésből álló kvízt töltöttek ki, melyeknek közel harmada volt helyes, azaz mindhárom kérdésre jó válasz született.
A Részvényfutam verseny első hetében a Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum diákjai körében volt a legnépszerűbb a tőzsdejáték (135 regisztráció), míg a debreceni Tóth Árpád Gimnáziumból 84, a budapesti Közgazdasági Politechnikum Alternatív Gimnáziumból 82 vállalkozó kedvű diák tette próbára tőkepiaci tudását. A versenyzők között közel azonos arányban vannak a 9. (26%), 10. (24%) és 11. (24%) évfolyamos diákok, míg a 12. évfolyamosok aránya 18%, a 13. évfolyamosoké 7% és a 14. évfolyamosoké 2%.
A Játékhoz bármikor lehet csatlakozni, a piaci környezet alakulásának köszönhetően nem indulnak hátránnyal azok sem, akik később regisztrálnak.
A BÉT és a Pénziránytű Alapítvány által indított tőzsdejáték a két szervezet által tavaly decemberben kötött együttműködési megállapodás alapján indított program, és jól illeszkedik a BÉT azon kiemelt céljához, hogy a hazai pénz- és tőkepiac központi szereplőjeként aktív szerepet vállaljon a lakosság pénzügyi ismereteinek fejlesztésében.