Édesapja, sőt a nagypapája is kereskedő volt, így Viktor már kisgyermekként magába szívta az üzleti gondolkodást. A főiskola évei alatt egy Amtel nevű kis cégnél kezdett „másodállású” üzletkötőként, ahol olyan távközlési szolgáltatásokat adtak el kisvállalatoknak, amelyekkel azok jelentősen csökkenthették belföldi és nemzetközi telefonszámláikat.
A pályakezdő srác azonban jóval több szerződést kötött, mint a kollégái, és sokkal agilisebb is volt náluk. Hamarosan a saját ötleteit szerette volna megvalósítani, ezért összeállt egy táv-közlési mérnökkel, és felajánlották a megrendelőknek: egyszerűsítik a folyamatokat, hogy minden dolgozó mindig a kedvezményes számon keresztül telefonálhasson. Hamar rájött arra is, hogy sokkal több pénz van a vállalati telefonközpontok eladásában, szerelésében, karbantartásában, mint a kedvezményes telefonálás értékesítésében, így 2002-ben megalakította a Gloster Telekomot.
Szakértő kollégájával kitanulták több mint egy tucat telefon-központ működését. Viktor az üzletszerzésben és a cég felépítésében, társa a műszaki dolgokban volt erős. A válság idejére egy 60-70 milliós bevételű, három tucat ügyféllel bíró kis társaság épült fel, és egy ötven négyzetméteres zuglói, bérelt irodából dolgoztak. Ám 2009-ben elváltak az útjaik, mert Viktor az interneten keresztüli (IP-) telefonálásban látta a jövőt, alapítótársa viszont a hagyományos telefónia közelében tartotta volna a vállalatot. „Amikor 2005 táján megjelent nálunk az IP-s megoldás, még csak a legbátrabbak, a techrajongók gondolkodtak abban, hogy az interneten telefonálni is lehet. A szakma régi motorosai nemigen hittek abban, hogy ilyen gyorsan és ilyen látványosan kiszorítja a régi megoldásokat ez a technológia” – meséli a Gloster tulajdonosa a nagy váltás hátterét.
Lendületes, fiatal cégvezetőként jól ismerte fel a helyzetet, hogy a társaság szakmai és piaci fejlődését úgy tudja gyorsítani, ha a globális informatikai óriás, a Cisco mögé áll be. A hálózati megoldásairól ismert cég ugyanis világszerte éppen ilyen kis partnereket (is) keresett akkortájt. Ezen a területen a kicsik közül talán a Gloster volt a legbátrabb partner, így rengeteg megbízást kaptak, számos nagy ügyfélhez jutottak el a Cisco révén. A magyar vállalat innovatív hozzáállása gyorsan meghozta az eredményeket. „A mai napig nagyon büszke vagyok a mérnökeimre, hatalmas tudás halmozódott fel nálunk” – jegyzi meg Szekeres Viktor.
A fejlődés, a piaci igények kapcsán pedig érkeztek az újabb és újabb üzletágak: az aktív hálózatok, azaz routerek, switchek, tűzfalak kiépítése, a vállalati wifi hálózatok, IP contact centerek, majd az IT-biztonság. Az elmúlt években így négyszázmilliósról egymilliárdosra nőhetett az árbevétel.
A tulajdonos elmesélése alapján nem is nagyon érezték a válságot, hiszen az IP-telefónia új, költségcsökkentést és hatékonyságnövelést jelentő technológia volt, amelyhez egy igen erős nemzetközi brand háttértámogatása is járt.
Egy pályázat is segített abban, hogy hat éve egy az M0-s autópálya melletti ipari parkban, Nagytarcsán önálló, modern cégközpontot építsenek, hatszor-hétszer nagyobbat, mint amekkora a zuglói kis iroda volt.
A megrendelések száma nagyon gyorsan nőtt. Így mostanra nem az új megbízások, munkák megszerzése, hanem a munkaerőhiány lett az egyik legjelentősebb kihívás. „Tíz évvel ezelőtt akkor voltál jó cégvezető, ha élen jártál az eladásban. Most a megrendelések szerencsére folyamatosan jönnek, de a szűk keresztmetszet az, hogy ki végzi el a sok feladatot. Ezért ma egy jó vállalatirányító elsősorban jól ért az emberek nyelvén, tudja őket mozgatni, motiválni, lelkesíteni, segít nekik megtanulni együtt dolgozni, azaz inkább jó HR-esnek kell lennie, de mindenképp olyan vezetői csapatot szükséges építenie, amely képes megtartani és bevonzani az új munkaerőt is” – foglalja össze Szekeres Viktor
E meglátást a gyakorlatias, a mai napig igen agilis cégtulajdonos át is vitte a mindennapokba: 2018 elején a társaság addigi kereskedelmi igazgatóját, Kiss Tibort nevezte ki vállalatvezetőnek. „Tibor bejött hozzám és bátran elmondta, hogy milyen területeken lehetne jobban szervezni, kezelni a dolgokat, már ami az emberekkel való napi kapcsolattartást illeti. Az elmúlt tizenhat év alatt lényegében ő volt az egyetlen a cégben, aki nyíltan, szemtől szemben meg merte mondani, hogy szerinte mit csinálok rosszul – így gyorsan felismertem a lehetőséget, hogy végre megmutathatja, miként kell jobban csinálni. Egészen más stílusban viszi a céget, mint én, ami természetes, és úgy látom, jót tesz a csapatnak. Nekem végre jut időm a stratégiai ügyekkel, a magas szintű értékesítéssel foglalkozni, így a társaság sokkalta hatékonyabban működik” – fejti ki Szekeres Viktor. Hozzá is teszi rögtön, hogy szerencsés embernek tartja magát, mert a felesége is maximálisan támogatja céljai elérésében, aktívan segít neki, hiszen Kata marketingszakértő és coach, így azon felül, hogy segített felépíteni a Gloster brandjét, meg tudja vele beszélni a növekedéssel járó dilemmáit is, ami nagyon fontos a mindennapokban.
Bár kiköltöztek a belvárosból, sok kolléga ennek örül, mert nem kell mindennap „bebumliznia”. A folyton tevékeny „srác” pedig nem áll le: jelenleg saját erőből új, a jelenlegivel megegyező méretű, modern épületet húz fel a nagytarcsai ipari parkban, nem függetlenül attól, hogy akvizíciókkal is szeretné megerősíteni a kis-közepes vállalatát. A stratégiai növekedés pár hónapja el is kezdődött az első felvásárlással: annak a kis telekommunikációs (építőipari jellegű), gyengeáramú kivitelezéssel foglalkozó cégnek a többségi tulajdonát vették meg, amely hat-nyolc fővel eddig is végezte a Gloster számára az épületekben a hálózati eszközök és telefonok kábelezését. Ez azonban csak a „főpróba” volt, Szekeres Viktor több ágazati vállalat felvásárlásában gondolkodik. Célja, hogy pár esztendőn belül egy negyven-ötven fő körüli, évi négy-öt milliárd forintos bevételű és egymilliárd körüli EBITDA-val működő IT-társaságot építsen fel. Az impozáns bővülés már a nagyobb versenytársak fi gyelmét is felkeltheti. Ez az álom azonban bankhitelből nehezen valósítható meg, így a Budapesti Értéktőzsde Xtend piaca felé is kacsingat, illetve a banki fi nanszírozástól eltérő más tőkepiaci eszközöket keres. A cég a BÉT ELITE programjának elkötelezett rajongója, s terveik szerint még az idén csatlakoznak hozzá; ennek keretében nemzetközi tőkepiaci oktatást, kapcsolatrendszert kaphatnak a kis-közepes cégek is, amelyek – a gyorsabb növekedés érdekében – nem kizárólag banki fi nanszírozásban gondolkodnak.