Az 1998-as megalakulás idején jószerével a BIGPRINT volt az egyetlen olyan cég Magyarországon, amelyik digitális, nagy és óriási formátumú vizuálkommunikációs nyomdatermékek előállítására szakosodott: akkoriban a konkurensek elavult szitatechnológiával gyártották le az óriásplakátokat.
Mivel új szereplőként költséghatékonyak voltak, az indulás után a forgalmuk gyors növekedésnek indult. 2005 táján merült fel az ötlet, hogy más ágazatok felé is nyissanak.
„Elhatároztuk, hogy nem csupán a közterületeken, hanem a kereskedelmi egységekben is jelen leszünk: elkezdtünk gyártani olyan kartonállványokat, amelyekre az üzletekben ki lehet tenni a reklámozott árukat” – meséli Gergely Árpád ügyvezető igazgató. Időközben azonban arra is rájöttek, hogy a partnerek igényeit akkor tudják a legjobban kielégíteni, ha a minőségi termékek mellett „kvalifikált” szolgáltatásokkal is megjelennek a piacon.
Jelenleg ott tartanak, hogy a marketingprojekteket végig tudják vezetni az indulástól a megvalósulásig. Együttműködve a vevőkkel, közösen kitalálják, hogy milyen eszközökre és alapanyagokra lesz szükség a kampány során, a termékeket pedig megtervezik, legyártják, majd a helyszínen installálják. Ez nagy könnyebbség az ügyfeleknek, miután nem kell külön céget foglalkoztatniuk a tervezéshez vagy a display áruk kiszállításához. A BIGPRINT-nek pedig óriási versenyelőnyt jelent, hogy a nyomdaiparban itthon ilyen átfogó szolgáltatáscsomaggal egyetlen más vállalat sem jelent meg.
Mint arra az ügyvezető felhívja a figyelmet, önmagában mindez nem elég: az értékesítés intenzitása nagyon fontos. Nagy hangsúlyt fektetnek a potenciális ügyfelekkel való személyes kapcsolatfelvételre. E nélkül a forgalmuk 2008-ra nem tudta volna átlépni az egymilliárd forintot. Az erős sales tevékenységnek is köszönhető, hogy az ügyfeleik között ma már megtalálható szinte az összes nagy áruházlánc a Tescótól kezdve a SPAR-on keresztül egészen a Lidlig.
Ami pedig a külpiacokat illeti: nyolc országban általában direkt, egyes esetekben viszonteladókon keresztüli értékesítés folyik, és két helyen már saját cégük is van. A romániai társaságuk gépparkja, felépítése és vállalatirányítási rendszere a magyar BIGPRINT HUNGARY-éhez hasonló. Miután azonban az exportjuk döntő részét a német ajkú területek „adják”, 2013-ban Bécsben is megjelentek egy kereskedelmi képviselettel. Eltelt azonban egy kis idő, mikorra az osztrák képviseletük is nyereséges lett.
Mivel itthon töretlenül fejlődnek, az utóbbi időben több számottevő beruházást is végrehajtottak: tavaly átadtak egy új telephelyet, ahol a termelés már 5400 négyzetméteren zajlik. Az idén pedig 210 millió forintból megújították a berendezéseiket, a gyártási folyamataik egy részét pedig környezettudatossá tették.
A szakemberhiány persze erre a területre is lesújtott, de a negatív trendet a BIGPRINT nem érezte meg annyira, mint mások. Ennek oka: az alkalmazottak hűségesek a céghez, ami legalább annyira köszönhető a piacképes fizetéseknek, mint a társaságnál elérhető szakmai képzéseknek.
Mivel számukra természetes, hogy az ügyfél az első, roppant rugalmasak. Érdemben viszont már csak akkor tudnak bővülni, ha nagyobb hangsúlyt fektetnek az exportra: jelenleg a kivitelből az árbevételük 35 százaléka folyik be. Ezt a mutatót a jövőben mindenképp feljebb szeretnék tornászni.