Az 1998-as megalakulás idején jószerével a BIGPRINT volt az egyetlen olyan cég Magyarországon, amelyik digitális, nagy és óriási formátumú vizuálkommunikációs nyomdatermékek előállítására szakosodott: akkoriban a konkurensek elavult szitatechnológiával gyártották le az óriásplakátokat.

Mivel új szereplőként költséghatékonyak voltak, az indulás után a forgalmuk gyors növekedésnek indult. 2005 táján merült fel az ötlet, hogy más ágazatok felé is nyissanak.

„Elhatároztuk, hogy nem csupán a közterületeken, hanem a kereskedelmi egységekben is jelen leszünk: elkezdtünk gyártani olyan kartonállványokat, amelyekre az üzletekben ki lehet tenni a reklámozott árukat” – meséli Gergely Árpád ügyvezető igazgató. Időközben azonban arra is rájöttek, hogy a partnerek igényeit akkor tudják a legjobban kielégíteni, ha a minőségi termékek mellett „kvalifikált” szolgáltatásokkal is megjelennek a piacon.

03-bigprint-brt50.jpgJelenleg ott tartanak, hogy a marketingprojekteket végig tudják vezetni az indulástól a megvalósulásig. Együttműködve a vevőkkel, közösen kitalálják, hogy milyen eszközökre és alapanyagokra lesz szükség a kampány során, a termékeket pedig megtervezik, legyártják, majd a helyszínen installálják. Ez nagy könnyebbség az ügyfeleknek, miután nem kell külön céget foglalkoztatniuk a tervezéshez vagy a display áruk kiszállításához. A BIGPRINT-nek pedig óriási versenyelőnyt jelent, hogy a nyomdaiparban itthon ilyen átfogó szolgáltatáscsomaggal egyetlen más vállalat sem jelent meg.

Mint arra az ügyvezető felhívja a figyelmet, önmagában mindez nem elég: az értékesítés intenzitása nagyon fontos. Nagy hangsúlyt fektetnek a potenciális ügyfelekkel való személyes kapcsolatfelvételre. E nélkül a forgalmuk 2008-ra nem tudta volna átlépni az egymilliárd forintot. Az erős sales tevékenységnek is köszönhető, hogy az ügyfeleik között ma már megtalálható szinte az összes nagy áruházlánc a Tescótól kezdve a SPAR-on keresztül egészen a Lidlig.

Ami pedig a külpiacokat illeti: nyolc országban általában direkt, egyes esetekben viszonteladókon keresztüli értékesítés folyik, és két helyen már saját cégük is van. A romániai társaságuk gépparkja, felépítése és vállalatirányítási rendszere a magyar BIGPRINT HUNGARY-éhez hasonló. Miután azonban az exportjuk döntő részét a német ajkú területek „adják”, 2013-ban Bécsben is megjelentek egy kereskedelmi képviselettel. 04-bigprint-brt50.jpgEltelt azonban egy kis idő, mikorra az osztrák képviseletük is nyereséges lett.

Mivel itthon töretlenül fejlődnek, az utóbbi időben több számottevő beruházást is végrehajtottak: tavaly átadtak egy új telephelyet, ahol a termelés már 5400 négyzetméteren zajlik. Az idén pedig 210 millió forintból megújították a berendezéseiket, a gyártási folyamataik egy részét pedig környezettudatossá tették.

A szakemberhiány persze erre a területre is lesújtott, de a negatív trendet a BIGPRINT nem érezte meg annyira, mint mások. Ennek oka: az alkalmazottak hűségesek a céghez, ami legalább annyira köszönhető a piacképes fizetéseknek, mint a társaságnál elérhető szakmai képzéseknek.

Mivel számukra természetes, hogy az ügyfél az első, roppant rugalmasak. Érdemben viszont már csak akkor tudnak bővülni, ha nagyobb hangsúlyt fektetnek az exportra: jelenleg a kivitelből az árbevételük 35 százaléka folyik be. Ezt a mutatót a jövőben mindenképp feljebb szeretnék tornászni.

05-bigprint-brt50.jpg