Ma minden ötödik foglalás a Szallas.hu-n keresztül történik, és immár Közép-Európában is megvetették a lábukat. A két alapító, Dorcsinecz József és Varga Zoltán első sorban a magyarországi, belföldi turizmusban rejlő lehetőségeket akarta kihasználni. „ Jó szállás jó áron, könnyen foglalható módon” – így foglalja össze a receptet Szigetvári József, a vállalat ügyvezetője.

A magyar piac gyorsan szűknek bizonyult. Szállásfoglaló oldalaikkal hamarosan megjelentek Horvátországban, Szlovákiában, Ausztriában és Romániában is. Kezdetben a magyar utazókat, később viszont már a helyieket is megcélozták ajánlataikkal, sőt, irodát nyitottak Zágrábban, majd Varsóban. A legnagyobb sikert eddig Horvátországban aratták, ahol tavaly ők lettek a legnagyobb magyar kiutaztató. A következő lépés Lengyelország meghódítása.

Régiós súlyukat jól mutatja, hogy 175 ezer szálláshelyet kínálnak, ebből 9 ezret Magyarországon. Bár a foglalások 60 százaléka már online érkezik, nagy hangsúlyt fektetnek a telefonos ügyfélszolgálatra.

Időközben változott a tulajdonosi szerkezet is. Az alapítók 2011-ben eladták a cég 50 százalékát a Sanomának, mert a régiós terjeszkedést leginkább egy nemzetközi cég keretein belül tudták elképzelni. Ám a finn médiavállalat 2014-ben kivonult a magyar piacról, és teljes portfólióját a Central Médiacsoportnak adta el.

2015-ben végül az OTP PortfoLion Regionális Magántőke Alap és az OTP Bank vásárolta meg a Szallas.hu-t 70-30 százalékos arányban. A pénzügyi befektető jellemzően olyan feltörekvő vállalkozásokat keres, amelyeknek vonzó – akár regionális – növekedési esélyei vannak. Bíznak benne, hogy három-öt éven belül akár egy közép-európai ellenpólusa lehet a nagy nyugati foglalóoldalaknak, és akár vonzó felvásárlási célpont lehet egy nagyobb szakmai vagy pénzügyi befektetőnek. A számok mindenesetre kecsegtető k: a kezdetben kétfős cég mára 120 fősre hízott, a tavalyi árbevétel meghaladta az 1,8 milliárd f