Manapság számos nagyvállalat foglalkozik vezető nélküli kocsik fejlesztésével, de többnyire olyan szenzorokat használnak, amelyek roppant drágák, ráadásul a működésükhöz az útvonal teljes 3D-s térképére is szükség van. A magyar AdasWorks fejlesztése azonban kikerüli ezeket a buktatókat: a járműveket vezérlő mesterséges intelligenciájuk pont úgy, mint a hús-vér sofőrök, elsősorban vizuális információk alapján tájékozódik.
A hazai találmány története azzal vette kezdetét, hogy a vállalat elődje, a Kishonti Kft. egy chipgyártó cég felkérésére demonstrációt készített arról, hogyan használhatók a fejlett chiptechnológiák az önjáró autókban. A sikeres bemutatót követően a tulajdonos Kishonti László előtt világossá vált, hogy az autóipar hamarosan átalakul.
Újdonsült cégében, az AdasWorksben kezdetben 15-en dolgoztak, mára azonban a stáb már több mint 100 fősre bővült. Ez a szám pedig folyamatosan növekszik.
Mióta elindultak, többek között a német Robert Bosch kockázatitőke-részlege, az Nvidia és a Draper Associates is beszállt a cégbe: eddig közel 3 milliárd forint befektetést kaptak. A biztos anyagi háttérrel a hátuk mögött már a nemzetközi terjeszkedésnek is neki tudtak kezdeni: most szeptemberben a Google szomszédságában, a Szilícium-völgyben nyitottak irodát.
Hála a tőkeinjekcióknak, a fejlesztés is rohamléptekben halad: az első önvezető autójuk, amely már városi környezetben is képes boldogulni, a tervek szerint a jövő év elejére készül el.