„A Chef Market azon kevés cégek közé tartozik, amelyek az étteremi szektor teljes portfólióját és skáláját lefedik; az úgynevezett one-stop shopping rendszer tökéletesítése a cél. A liszttől a friss árun át az organikus pezsgőig 4000 féle cikket forgalmazunk. Ezzel az évek óta átgondoltan épített szortimenttel sikerült elérnünk a vevőportfóliónk diverzifikálódását, hiszen a hotelláncoktól a közétkeztetésig, a Michelin-csillagos étteremtől a büféig minden típusú vendéglátóegységet ki tudunk szolgálni. Ez a diverzifikált vevőkör az egyik legfontosabb stabilitást biztosító pontja működésünknek, hiszen például a nyári szezonalitást az iskolai étkeztetés ellátása egyensúlyozza ki. Elindítottuk benzinkút-hálózati kiszolgálásunkat is, amivel egy állandó, jól tervezhető bevételi forrást tudtunk teremteni” – mondja Dr. Andrejszki Richárd vezérigazgató.
A HoReCa szektor egészen sokszereplős. Egy sarki kis étkezdének nem ugyanazon szempontok fontosak az alapanyag beszerzésekor, mint egy komoly hotellánc konyhájának. A Chef Market is tapasztalja, milyen fontos a kínált alapanyagok ára, de ez a szektor is kezd túllendülni a régi, hagyományos értelemben vett árérzékenységen, és kezd ráébredni, hogy a legfontosabb a minőség és a tervezhetőség. „A kedvező beszerzési ár ettől még nagyon fontos, mi ezt mára a beszerzési volumenünk méretével és költséghatékony működésünkkel tudjuk biztosítani.”
A minőség garanciája
Az egész működésüket, az alapelveiket, a startégiájukat, a kollégáik fejlesztését mind ahhoz alakítják, hogy ne csupán az áraikkal tudjanak vevőszerzést eszközölni és vevőelégedettséget generálni. „Ahhoz, hogy a vevőink valóban minket akarjanak választani, arra van szükség, hogy az áru abban a minőségben és mennyiségben legyen készleten, ahogy arra nekik szükségük van, és a mögötte lévő szolgáltatás kiemelkedő színvonalú legyen. Célunk az, hogy partnereinknek, üzletfeleinknek presztízs és a minőség garanciája legyen nálunk vásárolni” – teszi hozzá Dr. Andrejszki Richárd, aki azt vallja: a professzionalizmus mellett mindenképpen szükséges a kellő lazaság, a közvetlen kapcsolattartás – a vásárlók ezáltal tudnak kötődni a márkájukhoz.
A cég működésének legfontosabb elve a kiszolgálási pontosság, amelynek része, hogy mindig elérhető legyen a termék, és pontosan, hibamentesen történjen a kiszállítás. Sok vevőjüknek kiemelten fontos a zöldségek és gyümölcsök frissessége, ezért beépítettek egy just-in-time operációt a nagybani piacról, így a megrendelt áru extra frissen közvetlenül a termelőtől kerül az éttermekhez, a cég számára pedig a területre jellemző jelentős kidobás nem okoz veszteséget.
A gördülékeny működés érdekében a társaság 80 kiszállító teherautóval dolgozik országszerte. Budapesten belül heti hat napon keresztül történik a kiszállítás, vidéken pedig túraköröket teljesítenek a futárok. A különböző típusú áruk különböző hűtési igényeire a Chef Market autói maradéktalanul fel vannak készítve. De nem csak ez a siker titka.
A volumen miatt nehezebb terület ez, mint a lakossági szegmens, ennek ellenére Budapesten belül háromórás szállítási időablakot tud teljesíteni a cég. Mindez annak eredménye, hogy ma már igen komoly integrált rendszereket alkalmaznak, rengeteg automatizmus segíti a mindennapi munkát. Maga a raktár is egy félautomata rendszer, amelynek irányítása össze van kötve a vállalatirányítási rendszerrel.
Papírmentesen, PDA-val, saját fejlesztésű CMR és sofőr applikációval dolgoznak, áramfogyasztásunk 50 százalékát megtermelik, illetve hőtárolási kutatás-fejlesztéssel igyekeznek ezt az arányt tovább növelni. „Nálunk az első pillanattól az utolsóig visszakövethető az áru útja. Rendelkezünk egy saját fejlesztésű kiszállítási rendszerrel, ami össze van kötve a Waze-zel, kiszámolja az útvonalat, így az érkezés nagyon pontosan meghatározható. Az elmúlt évben előre hoztuk a beruházásokat, így felkészítettük az operációt a forgalom két-háromszoros növekedésére is” – fogalmaz az ügyvezető-tulajdonos.
A saját, alap operációjuk mellette alvállalkozóik adják a cég stabilitását és a gyors növekedés támogatásának lehetőségét. Ennek előnye, hogy egy esetleges visszaesés esetén – mint például egy covidjárvány – gyors optimalizálásra van lehetőség.
Nyitás új szegmensek felé
Az elmúlt több mint 10 év lendületes fejlődését a koronavírus-járvány tudta csak megszakítani a cégnél; a növekedés ismételt beindulásához szükség volt arra, hogy további piaci szegmensek felé nyissanak. A társaság logisztikai és raktározási beruházásai lehetővé tették, hogy belépjenek a benzinkutak kiszolgálásának üzletágába. Az OMV-kutak országos ellátása mellett az Orlen-kutak ellátásában is nagy szerepet játszanak, illetve további tárgyalásokat folytatnak ezen a sokmilliárdos üzleti területen.
A növekedés támogatása és a one-stop shopping rendszer tökéletesítése végett akvizíciókkal igyekeznek olyan kisebb piaci szereplőket felkutatni és felvásárolni, akik egy bizonyos szegmensben erősek, például nemrég vásároltak fel egy csomagolóanyagokkal foglalkozó céget.
A vállalat vezetési struktúrája leköveti egy multinacionális cég professzionális felépítését. Egy négyfős board vezeti a céget jelentős mozgástérrel, ám jól meghatározott vállalati értékek és közös cél mentén. Richárd mint vezérigazgató van jelen a vezetésben.
„Kollégáink megbecsülése, az őszinte, nyílt kommunikáció nagyon fontos számunkra, hiszen a következő ötéves célunk, hogy középvállalatból nagyvállalattá váljunk és ehhez minden munkatársunkra szükségünk lesz. Szeretnénk a következő években területileg is bővülni. Amennyiben hazánkban is beindul a vidéki gasztroturizmus, úgy ezen a téren is új lehetőségek nyílnak meg, és vizsgáljuk a más országok piacaira történő belépés megtérülési lehetőségeit is” – vázolja a terveket Dr. Andrejszki Richárd.
Az elmúlt 10 év munkájának, többek között a makro- és mikrogazdasági előrejelzéseket figyelembe vevő és arra reagáló stratégiai fejlesztéseknek, az automatizáció és a digitalizáció folyamatos felhasználásának, a hazai vendéglátás elkötelezett támogatásának eredményeként büszkék rá, hogy 2023-ban és 2024-ben is megkapták a Business Super Brands díjat, mely Magyarország legjobb 200 cégét jutalmazza az eredményességéért.
Terveik szerint pár éven belül nem csupán az egyik legprofesszionálisabb, hanem az egyik legnagyobb vállalatként lesz értelemezhető a Chef Market a magyar HoReCa szektorban.
Fotón szerepel: Dr. Andrejszki Richárd | vezérigazgató