DSC05130_artofinfo(2).jpg

Bács Zoltán ügyvezető igazgató 2017-ben, 48 évesen, jelentős tapasztalattal és széles kapcsolatrendszerrel indította el az ArtOfInfót, egyszemélyes vállalkozásként. Az évek során a cég dinamikusan fejlődött és mára közel félszáz főt foglalkoztat, meghatározó szereplővé vált a hazai és nemzetközi IT-piacon. A cég egyedi alkalmazásfejlesztéssel, outsourcinggal (fejlesztők, tesztelők és projektvezetők közvetítése ügyfeleknek), termékfejlesztéssel, valamint karbantartási és támogatási szolgáltatásokkal foglalkozik. Megrendelői között megtalálhatók bankok, biztosítók, fintech cégek, egészségügyi szolgáltatók, valamint ipari, gyártó vállalatok is.

Kezdetben az exportból származó bevételek voltak jelentősebbek, ám a magyarországi piac fokozatos növekedésével mára a hazai megrendelések aránya meghaladta a külföldiekét. Bács Zoltán fontos célkitűzése Európában, különösen Nyugat-Európában erősíteni piaci pozícióikat. Az ottani partnerekkel való együttműködés nemcsak üzleti lehetőség, hanem motiváció is a munkatársak számára, hiszen ezek a projektek folyamatos fejlődést és tanulást biztosítanak. „Nekünk fontos, hogy versenyben maradjunk vagy kiemelkedjünk a mezőnyből, és erre is nagyon jó példa, hogy olyan nyugat-európai vállalatokkal tudunk dolgozni, amelyek előrébb járnak, mint Magyarország” – mutat rá. 

A megrendelőkkel közösen gondolkodva

Az ArtOfInfo egyik legfőbb prioritása az ügyfélközpontú munkavégzés. A cég filozófiája, hogy a megrendelőikkel közösen gondolkodva találják meg a szakmai kihívásokra a legjobb megoldásokat. A kft. több mint száz sikeres projektet valósított már meg, olyan területeken, mint az üzleti intelligencia és adattárház fejlesztése, nyílt bankolás (PSD2), járóbeteg-ellátási rendszer megújítása, a páciensek klinikai vizsgálatokra történő irányítási rendszerének fejlesztése, irodai automatizáció, EFT/POS terminál szoftverek biztosítása a fizetési rendszerekhez, valamint AI alapú robotikai rendszer fejlesztése.

Az elmúlt években kiemelt figyelmet fordítottak a partneri együttműködésekre is. A Mendix platform low-code/no-code technológiája lehetővé teszi az alkalmazások gyors és hatékony fejlesztését minimális kódolással vagy kódolás nélkül, ami 5–8-szor gyorsabb fejlesztési ciklusokat jelent a hagyományos alkalmazásfejlesztéshez képest. 

A partneri együttműködések listája egyre gyarapszik, a nyílt bankolás területén a Mastercard, biztosítási alaprendszerek esetében az Adacta, automata tesztelésnél pedig az iBello az ArtOfInfo technológiai partnere.

Munkahelyi légkör és kultúra

Az ArtOfInfo kiemelten foglalkozik a munkavállalók elégedettségével és a munkahelyi környezet színvonalával, amit a 2022-ben és 2023-ban elnyert Szerethető Munkahely Díj is bizonyít. Rendszeresen szerveznek csapatépítő eseményeket, amelyek erősítik a kollégák közötti kapcsolatokat. Az irodaterük galériaként is funkcionál, kortárs művészek alkotásaival díszítve, amelyek a dolgozói jólétprogram részeként egyedi, inspiráló környezetet teremtenek. Az ügyvezető szerint a kultúra legalább olyan fontos számukra, mint a technológia.

A vállalat legnagyobb kihívását a 2020-as covidjárvány időszaka jelentette. A pandémia előtt jelentős növekedést értek el, de ebben az időszakban az ügyfelek – különösen az egészségügyi szektorban – kénytelenek voltak visszafogni beruházásaikat. Ennek ellenére az ArtOfInfo sikeresen vette az akadályokat. Nem küldtek el senkit, és a fizetéseket sem csökkentették, hanem a felszabadult munkaerőt a termékfejlesztésre összpontosították, ami később meghozta gyümölcsét. „Én azt gondoltam, hogy aki túléli ezt az időszakot, az majd gyorsabban tud növekedni a pandémia után, és ez abszolút bejött. Az utána következő mindhárom év 50 százalék feletti bővülést hozott” – magyarázza Bács Zoltán. Ezen időszak alatt született meg a DICOM Gateway, egy olyan húzótermék, amely optimalizálja a diagnosztikai képalkotás során keletkező nagyméretű és nagy számosságú képanyag szabályrendszer alapú továbbítását, például AI alapú diagnosztikai rendszerek számára.

Az ArtOfInfo számára a szakmai kompetenciák mellett az emberi hozzáállás is kiemelkedően fontos. Olyan munkatársakat keresnek, akik ügyfélközpontúak és nyitottak az új ismeretek megszerzésére, mivel a gyors technológiai fejlődés folyamatos alkalmazkodást igényel. 

Az ArtOfInfo 2021-ig egyszemélyes vezetés alatt működött, de a növekedés során külső tanácsadóként bevonták a Budapesti Értéktőzsde akkreditációjával is rendelkező AOB Consultingot, az adatvezérelt irányítás és a tudatos stratégiai tervezés megvalósítása érdekében. Belső folyamatokat digitalizáltak, OGSM (Objectives, Goals, Strategies and Measures) módszertan segítségével tervezik, követik és mérik vissza a stratégiai célok teljesülését. Emellett egy öttagú menedzsment csapatot állítottak fel, amely belső kollégákból kinevelt vezetőkből áll. 

Ez a szervezeti struktúra biztosítja, hogy az ügyvezető mentesüljön a napi operatív teendőktől, melyeket a kijelölt menedzsment csapat kezel. A váltás ára az átalakulás éveiben az árbevételhez képest lassan növekvő EBITDA értékekben tükröződött, de a gyümölcs beérett, 2024-re egy 20 százalék körüli EBITDA/árbevétel eredményt prognosztizál a tulajdonos. Céljuk továbbá az elkövetkező öt évben az eddigiekhez képest mérsékeltebb, de évi 30 százalékot meghaladó növekedés, ami az árbevételt három-négyszeresére emelné, így a vállalat 3-4 milliárd forintos forgalmú céggé válna.

Eddig önerőből működtek, de nem zárkóznak el a külső tőke bevonásától sem, hogy még ambiciózusabb növekedési terveket valósítsanak meg. Az ügyvezető szerint alapvető fontosságú, hogy olyan piaci résekre fókuszáljanak, ahol kisebb a konkurencia. Mint mondta, a siker kulcsa a kemény munka és a kitartás, a szerencse pedig azoknak kedvez, akik maguk is tesznek érte. Az ArtOfInfo története kiválóan szemlélteti, hogyan lehet egy egyszemélyes tanácsadó cégből sikeres nemzetközi szoftverfejlesztő vállalatot építeni, amely ügyfélfókuszával, innovatív megoldásaival és elkötelezett munkatársaival kiemelkedik a versenytársak közül.

Fotón szerepel: Bács Zoltán |  ügyvezető igazgató