„Több mint húsz évvel ezelőtt, egy milánói kiállításon akadt a kezembe a Gree légkondicionálók katalógusa” - idézi fel az indulást Szin Csaba, aki korábban már betekintést nyert egy piacvezető klímamárka működésébe, és feltette a kérdést, hogyan lehet egy ilyen nyerő pozíciót megszerezni? A Cool4u tulajdonosa úgy döntött, belevág, méghozzá jókor. A kínaiak éppen akkor kezdtek el nyitni az európai piacok felé, és letettek a Gree klímaberendezéseiből egy nagyobb raktárkészletet Spanyolországban, ezzel már el lehetett indulni. A 2001-ben alapított cég vezetője kereskedelmi know-how-t és az akkori kereskedelmi áraknál sokkal kedvezőbb árakat ajánlott előrefinanszírozásért cserébe az ügyfelek számára.
„A mai napig fel tudom sorolni annak az öt cégnek a nevét, akik hittek bennem akkor, és azóta is szívesen gondolok rájuk” - meséli a cégvezető, aki azt sem rejti véka alá, hogy az indulás döcögős volt, egy sose hallott, bár jól csengő márkanév megjelenése a piacon természetesen ellenállást váltott ki eleinte. Ám évről-évre nőtt a bizalom a Cool4u irányába, mígnem a legismertebb, legnagyobb darabszámban eladott klímamárka lett a Gree hazánkban. Az már csak hab a tortán, hogy mindeközben a Gree gyár a világ legnagyobb klímagyártójává lépett elő.
Felnőni a feladathoz
„Szép ez a párhuzam” - értékel Szin Csaba, aki szerint a legnehezebb kihívás az volt, hogy megfeleljenek a Gree gyár elvárásainak. A kínai gyártó minden országban a legnagyobb, legerősebb forgalmazót választja ki magának, akik sok esetben több generációs cégek, nagy tőkével, nagy ingatlanokkal, nagy múlttal. „Mi nem ilyenek voltunk, nekünk fel kellett nőni a feladathoz. A kizárólagosságunk megszerzése előtt folyamatosan ki voltunk téve a támadásoknak. Mihelyst ismerté és kívánatossá tettük a Gree klímamárkát az országban, azonnal több forgalmazó is magáénak szerette volna tudni a lehetőséget. Nekünk meg kellett szereznünk a kizárólagos vezérképviseleti pozíciót és mindemellett a semmiből kellett felépítenünk a céget a többi európai színvonalon is erős céghez méltó pozícióba” - foglalja össze a tulajdonos. Ezt úgy tudták elérni, hogy minden helyzetet egyedileg kezeltek, felmérték a környezet igényeit, lehetőségeit, korlátait, és ehhez igazodtak. Az egész folyamatot, a résztvevőkkel együtt - a végfelhasználótól kezdve a szerelőt, a viszonteladót, a tervezőt és a nagykereskedőt, de még a konkurenciát is - egy egészként szemlélik, és ezzel párhuzamosan minden szemszögből megvizsgálják arra törekedve, hogy összeálljon a képlet, azaz mindenki megtalálja a számítását.
Sorra jönnek a díjak
Ennek köszönhetően sorban jöttek a sikerek, és az egyre rangosabb elismerések. A számtalan közül néhányat kiemelve, a cég 2016-ban kapta meg első MagyarBrands díját kiváló üzleti márka kategóriában, mely után még hármat bezsebelt. 2019-ben a társadalmunk kiemelkedő teljesítményei között a British Enciklopédia írt a Cool4u-ról, a Gree stratégiai partnerek világtalálkozóján Hefei-ben pedig 160 ország vezérképviselete közül kiérdemelte a Legjobban Teljesítő Vezérképviselet díját és a Legjobb Marketing Tevékenység díját is. „Talán a legkedvesebb elismerés számunkra a 2020-as, ekkor lett a Gree Magyarország Elsőszámú Klímamárkája. Ezzel sokéves erőfeszítésünk célba ért. Az elismerést azóta is folyamatosan minden évben megkapjuk” - említi Szin Csaba.
2021-ben megérkezett a második BestBuy Award, és a Forbes pedig besorolta a céget a száz legértékesebb magyar tulajdonú vállalat közé és Magyar100 díjat adott nekik. „2022-ben a gyártól ismét Gree Overseas Award-ot érdemeltünk ki több marketing kategóriában, és a Forbes Magyar100 listáján is egy negyed mezőnyt előre léptünk. 2023-ra is megérkezett már az első elismerésünk, a Financial Times Európa 1000 leggyorsabban fejlődő cége közé sorolt minket” ‒ eleveníti fel a cégvezető.
High-tech irodaházat építettek
A végére hagytunk egy 2017-es kitüntetést, a szarvasi székhelyű cég otthon is kiérdemelt egy elismerést, a Szarvas Város Gazdaságfejlesztéséért díjat. A lokálpatrióta tulajdonos ugyanis a város fejlődését is szem előtt tartva építtette meg a Holt-Körös partján, egy festői szépségű telken a gyorsan bővülő cég 1300 m2-es új, modern irodaházát, amely minden túlzás nélkül a technológia és a belsőépítészet csúcsa. „Meglátásunk az volt, hogy minden jól fejlődő városnak van egy ó- és egy újvárosi része, melyet nem ritkán egy folyó választ el egymástól. Ebbe a világtendenciába csatlakoztattuk be Szarvast a városképet meghatározó legelső high-tech épületünkkel, amelyben mindent öntanuló, intelligens algoritmusok vezérelnek, arc scanner-es beléptető rendszer fogadja a látogatókat, gombnyomásra elsötétedő és áttetszővé váló üvegfelület enged betekintést a gépházba, de egy minden igényt kielégítő legmodernebb online oktatásra specializált oktatóterem is az épület része” - mutatja be művét a méltán büszke tulajdonos. Ezek után már nem is meglepő, hogy az irodaház legszebb kilátást nyújtó részében kialakított Újváros Bisztró máris felkerült Magyarország gasztrotérképére, és egy éven belül Dining Guide Top100-as étterem lett. Eközben tavaly egy új építésű 11000 m2-es központba költözött a logisztika az M0 autópálya mellé, gyarapodott a gépjárműparkuk és az utánpótlásra szolgáló alkatrészek is kaptak egy 1400 m2-es raktárat.
Egy cég fejlődése sosem egyenletesen ível felfelé, vannak hullámhegyek és hullámvölgyek- vélekedik Szin Csaba, aki szerint a kemény munka az nem más, mint az önerőfeszítés nagysága, a szerencse pedig a lehetőség és a bennünk rejlő potenciál találkozása. Mindkettő arról szól, hogy mennyire ismerjük az önmagunkban rejlő határtalan potenciált és ha ismerjük akkor mennyire tudjuk kiaknázni ezt. „Átestünk a 2008-as válságon, utána a Covid időszakon, és a mostani nehéz gazdasági helyzet is kihívások elé állít minket, de mi tudatosan előre készültünk” - húzza alá a tulajdonos, aki szerint a visszaesés szele érezhető volt már a tavalyi évben is a pénzügyi aspektusok kiesése, és a fokozódó geopolitikai feszültség miatt. Ezért az állandó raktárkészlet emelésére fordított tőkét előre átcsoportosították, valamint extra banki hiteleket is bekészítettek, hogy a gazdaság várható lassulása esetén az előbukkanó cash-flow nehézségeket ki tudják küszöbölni, teszi hozzá.