A fuvarszervezéssel és szállítmányozással foglalkozó Palmsped 2003-ban alakult két logisztikai szakember összefogásának eredményeként. A cégalapítók, Kiss Nikoletta és Balogh László korábban fuvarozócégeknél dolgoztak, jelentős szakmai tapasztalattal és bizalmi tőkével vágtak neki a cégalapításnak. Kiss Nikoletta visszaemlékezése szerint Balogh László kereste meg a vállalkozás ötletével, ami után némi gondolkodási időt kért, végül alapos megfontolás után igent mondott. „A jegyzetfüzetemben húztam egy vonalat, hogy számba vegyem a pro és kontra érveket. Végül a támogató érvek eggyel többen voltak, mint az ellenérvek, így belevágtam” – meséli nevetve Kiss Nikoletta.
A jókedvű visszaemlékezésre pedig minden oka megvan a menedzsmentnek. Az elmúlt évek alatt bebizonyosodott, hogy húsz éve kitűnő döntés született. A cég az időszakos nehézségek ellenére is folyamatosan fejlődött, 2017- ben pedig elérték az egymilliárd forintos éves forgalmat, amely lélektani határként maradt meg a két ügyvezető emlékezetében. „Ekkor tudatosult bennünk, hogy beérett a munkánk gyümölcse, és egy ligával feljebb kerültünk” – meséli Kiss Nikoletta.
Lengyelország hozta meg a sikert
A további növekedéshez nagyban hozzájárult, hogy a mérföldkőnek számító forgalmi érték elérése utáni időben a cég stabilizálásába kezdtek. „A konszolidációba fektetett munka alaposan meghálálta magát, a nyugalmi időszakot tervezésre használtuk fel, ezután a koronavírus és a háború ellenére is két év alatt megháromszoroztuk a cég forgalmát” – magyarázza Balogh László. A folyamatos növekedést tehát a tervezés és a kihívásokra adott helyes válaszok tették lehetővé. A Palmsped létrejötte körüli időszakban a fuvarozócégek leginkább Nyugat-Európa irányába próbáltak építkezni, a Palmsped azonban azt az irányt választotta, hogy Közép- és Kelet-Európa országaiba is indítsanak kamionokat. A cég első jelentős megbízása egy rendszeres lengyel import teljesítésére szólt, az együttműködés sikerének köszönhetően végül a lengyelországi szállítás lett a cég útlevélterméke. A megrendelők egy idő után egymásnak ajánlották a Palmsped szolgáltatását és egyre nőtt a jó hírnevük.
Fókusz a fuvarszervezésen
Az első években még saját flottával dolgoztak, a 2008-as gazdasági válság kibontakozása után azonban a saját járműpark fenntartása jelentősen nagyobb összeget emésztett fel, mint amennyit megtermelt. A cégvezetés ezért úgy döntött, hogy a saját flottával fuvarozás helyett, a szállítást fix alvállalkozókkal végzik és a szállítmányozás lesz a fő tevékenységük. Azóta is nemzetközi és belföldi közúti fuvarszervezési szolgáltatásokat kínálnak ügyfeleiknek, amelyek az áruszállítások mellett magukban foglalják a csereraklapokat érintő ügyintézést, a biztosítások, időkapufoglalások lebonyolítását is.
A vállalat kizárólag arra koncentrál, amiben a legjobbat tudja nyújtani: a professzionális fuvarszervezésre. Ennek köszönhetően az elmúlt években a gyógyszeriparban és az FMCG iparágban is dinamikusan nő fuvarmegbízásaik száma. A szolgáltatás minőségének biztosítása megköveteli, hogy olyan fuvarozócégekkel kössenek megállapodást, amelyek teljesítik vállalt kötelezettségeiket, rendelkeznek a megfelelő engedélyekkel, ellenőrzött és rutinos sofőröket foglalkoztatnak.
A megbízhatóságon túl a gyors, rugalmas, megoldásfókuszú szemlélet teszi vonzóvá a Palmspedet a megrendelők számára. Ez a magyarázata annak, hogy a nagy fuvarozócégek mellett is versenyképesek tudtak maradni. Kiss Nikoletta elmondása szerint minden ügyfélnek dedikált fuvarszervezője van, ami exkluzív ügyfélélményt biztosít a partnerek számára. „Amint lehetőséget kaptunk a nagyok mellett, azt tapasztaltuk, hogy nyílik az olló, a megrendelők pedig egyre több feladatot bíznak ránk” – meséli Kiss Nikoletta.
Összeszokott csapattal készülnek a jövőre
A szolgálatatás minősége azonban csak erős és összeszokott csapattal biztosítható, a Palmsped ebben a tekintetben szintén szerencsésnek mondhatja magát. A munkatársak körében vannak olyanok, akik már 17-19 éve dolgoznak a cégnél, a folyamatos létszámbővítésnek köszönhetően azonban a fiatalok is lehetőséget kapnak a bizonyításra. A cégvezetés olyan ajánlattal próbálja megnyerni a friss munkaerőt, amely garanciát jelent a szakmai fejlődésükre.
A tervezés azonban nem csak a fuvarok, hanem a cég működése tekintetében is folyamatos munkát jelent. A következő évek feladata ugyanis az a cégvezetőpáros számára, hogy egy olyan menedzsmentet építsenek, amely idővel képes lesz átvenni a cég operatív irányítását.
A cég jövőbeni tervei között pedig kiemelt helyen szerepel, hogy a nagyvállalati partnerek kiszolgálására szeretnének koncentrálni, ennek érdekében technikai fejlesztéseket is végrehajtanak, illetve folyamatosan figyelemmel kísérik a megrendelői igények változásait is. Ami a bővülést illeti, a cégvezetők elmondták, hogy amennyiben lehetőség adódik, örömmel vesznek részt konkurens cégek akvizíciójában is. Kiss Nikoletta és Balogh László alapvetően az organikus fejlődés modelljében hisznek, azonban a beruházások esetén nem zárkóznak el a bankokkal való együttműködéstől sem.
A közeljövőben tehát még rengeteg munka áll a cégvezető páros előtt, de a korábbi két évtized kitartásával, állhatatos szorgalmával, a szakértő kollegákkal sokra hivatottak. A sikert ugyanis sosem adják ingyen. Kiss Nikoletta és Balogh László a finanszírozás, a cégvezetés filozófiája mellett abban is egyetértenek, hogy a szerencse is mindig a munkát jutalmazza.