Az egyéni vállalkozásból magát a 90-es években nemzetközi, majd globális gyártó, gyártató és kereskedő-cégcsoporttá kinövő társaság sikere többek között az óvatos és megfontolt befektetési és terjeszkedési vállalati stratégia, amely a 2008-as gazdasági válság időszaka alatt további beszállítói piacok megnyerését tette lehetővé a magukat túlvállaló vállalkozások kiesése miatt.
A csoport termékköre három piaci szegmensbe sorolható:
Az MPF FÉG Kft. a hűtő- és fűtőkészülék-gyártás területén piacvezető és átlagos szereplő is egyben: a hűtő- és fűtőtermékek előállítása szegmensében az egyes részelemek gyártásában (piezók, szelepek és fűtőcsövek) piacvezető a cég, egyéb termékek (pl. klímaberendezések) esetében pedig átlagos szereplő.
Az MP Widenta Kft. a vágó- és csiszolóeszközök előállításában meghatározó cég. A csiszolószerszám-gyártás oligopol jellegű piacán az MPF jelentős szereplő. A társaság Európában és az Egyesült Államokban a harmadik ebben a szegmensben.
Az MPF Meta Zrt. a géptartozékok területén a szortimentet tekintve piacvezető.
A cégcsoport egyik alapelve a termékpiacot tekintve, hogy „a kicsiknek nagy, a nagyoknak pedig kicsi” tőkeigényű piaci szegmensekre koncentráljon. Ennek megfelelően az MPF olyan piacok megszerzésére törekszik, ahol vezetők tudnak lenni. Kiemelt területet képeznek az oligopol jellegű piacok, valamint az egymást kiegészítő és gazdaságosan egymásra épülő termékek palettája. Másrészt az egyediséget is pont ez karakterizálja a legjobban, hiszen megfelelő tőkeerővel, de rugalmasan állnak a vevőik rendelkezésére.
Az elkövetkezendő öt évben 50 milliárd forintot költ beruházásra az MPF Csoport. 30 milliárdból Magyarországon, 20 milliárdból pedig az USA-ban és Németországban bővítik a termelést – árulta el dr. Körmöczi-Kovács Péter, a konszern gazdasági és jogi igazgatója. A cégcsoport célja a magyar tulajdonú nemzetközi vállalat továbbfejlesztése, amely nagy hozzáadott értékű termelésre koncentrál. „A multinacionális vevői környezetben csak úgy lehet hosszú távon sikeresnek lenni, ha precíz, megbízható cégként tudnak ránk tekinteni az ügyfelek, ahol kiemelkedő rugalmasságot és személyes kapcsolatot tudunk nyújtani a multinacionális társaságokkal szemben. Ez megnyilvánul a termékszortimentben, a szállítási határidőkben, a jó reakcióidőben és az egyéb speciális kérések teljesítésében” – fejtette ki az igazgató.
A klasszikus kisvállalkozásként induló cég 2018-ra egy évi több mint 150 milliárd forintos forgalmat bonyolító csoporttá nőtte ki magát. Az MPF Csoport Magyarországon ma már egyértelműen nagyvállalatnak számít, ugyanakkor európai és nemzetközi szinten a vezetés inkább erős középcégként jellemezné magát, s ezt tartja az egyik legfőbb erényének is. Megfelelő tőkeerejük és szaktudásuk van ugyanis ahhoz, hogy az elképzeléseiket meg tudják valósítani, mégis kellően rugalmasak maradtak a vevői igényekhez való alkalmazkodásban. Ha például a társaság legfontosabb ügyfélkörét képező barkácsáruházak, nagykereskedelmi láncok új márkát akarnak bevezetni, vagy éppen kereskedelmi akciót jelentenek be, az MPF a legrövidebb időn belül szállítja a kért termékeket.
A csoport a hazai vállalkozási piacról lépett a nemzetközi színtérre, amely kihívó feladat elé állította a céget. Mint megtudtuk, az MPF vevőkapcsolati üzletpolitikája szerint ha egy vállalat a nemzetközi piacról él, akkor minden szegmensben valamilyen kis versenyelőnyre kell szert tenni a sikeres üzlethez. Másrészt, ha nem tud többet nyújtani egy társaság, mint más beszállító vagy szolgáltató, akkor a versenyelőny hiánya miatt üzlet sem realizálódik.
A nemzetközi piaci jelenléthez és a folyamatos növekedéshez minden cégnek egyedi stratégiával kell alkalmazkodnia. Az MPF esetében kiemelkedő jelentőségűnek nevezhető a folyamatos vevői rendelések ugrásszerű bővülésének a kezelése, a vásárlói igények folyamatos kiszolgálása, az optimális üzemméret kialakítása, valamint a nemzetközi szinten is áttekinthető és elfogadott szervezeti rendszer létrehozása. Fontos összetevő továbbá a nemzetközi elismertség, s az átjárható mérlegadatok biztosítása mellett olyan menedzsment és csúcsvezetők megtalálása, amely/akik összhangban van/vannak a vállalati kultúrával.
Ha a siker receptjére kíváncsi valaki, Körmöczi-Kovács Péter szerint ennek egyik döntő eleme a megfontolt finanszírozási politika, a hitelekből való fejlesztés lehetőség szerinti elkerülése vagy minimalizálása. Ennek az óvatosságnak köszönhetik, hogy a 2008-as válság nemhogy megingatta volna a csoportot, hanem éppen lehetőséget teremtett a számukra, hogy 2010-ben megvásárolják az egész országban és külföldön is ismert FÉG-et, miután 2003-ban már a hasonló hírnevű Widenta is a társaság részévé vált. Mindkét jelentős akvizíciót felszámolás alatt álló vagy felszámoláshoz közeli helyzetbe került magyar cégek megvételével hajtották végre. A krízis sújtotta vállalkozói szférában nemzetközi szinten is számos vállalkozás vált fizetésképtelenné, melyek szegmensei helyébe az MPF Csoport kisebb-nagyobb részben képes volt piacra lépni.
A fentiek megvalósításával a csoport büszke arra, hogy olyan folyamatos fejlődési és foglalkoztatási életpályát tud kínálni, amely hosszú távú elköteleződést tesz lehetővé az alkalmazottai részére. Ennek számukra megnyilvánuló kifejeződése, hogy az ágazati szektorban kiemelkedően alacsony szinten tudják tartani a fluktuációt, és közvetlenül tapasztalják munkavállalóik megelégedettségét. Az MPF Csoport dolgozói részről stabil és folyamatosan fejlődő munkahelyként vált vonzóvá, ahol a tapasztalt és a fejlődni akaró munkavállalóknak élethossziglan életpályát tudnak kínálni.
Az MPF ars poeticája: a sikeres vállalatoknak nemcsak saját magukra, hanem mások segítségére is kiemelt figyelmet kell fordítaniuk. A cég elősegíti alkalmazottai boldogulását, valamint támogatja környezetét, annak megóvását. Az adományozási tevékenységében elsősorban a sport, az egészség és a helyi szervezetek támogatása érdemel említést. Tartós együttműködést alakítottak ki a gyártóüzemek területi önkormányzataival, melynek keretében segítik a közösségi összejövetelek, falu- és városnapok megszervezését és lebonyolítását, valamint részt vesznek számos köztér, illetve játszótér kialakításának a megvalósításában is. A szakiskolákkal történő együttműködéssel és gyakornoki programokkal a fiatalok számára kínálnak vonzó lehetőséget, mindamellett az idősekre is gondol a csoport: az MPF FÉG telepített már ingyenesen fűtőrendszereket az Otthon Melege Program keretein belül.