Európa legnagyobb független járműipari üvegbeszállítója a Salgglas Zrt. Neve mintegy 40 millió helyen látható a világban. Az öreg kontinens piacán „üveg az üvegben” termékeivel (melyek a Volkswagen, a Mercedes vagy a Fiat mikrobuszainak oldalsó fix üvegein keresztül biztosítják a gépjármű szellőzését) vezető pozíciót tölt be. A 125 éves múltú vállalat számára az autóipari beszállítás a Suzuki magyarországi gyártásának indításával kezdődött, a 90-es évek elején. Azóta a Salgglas logó Audikban, BMW-kben, Mercedesekben, Porschékban, Bentley-kben, Volkswagenekben, Renault-kban, Citroë nek ben, Opelekben és Nissanokban is ott csillog. Vagyis impozáns az ügyfélkör bővülése az induláshoz képest. A stratégiai elmozdulást a cég életében Kugler Gábor ügyvezető megjelenése jelentette 2008-ban. Mivel a Salgglas nem hozta a számokat, elvállalta, hogy kézbe veszi a dolgokat és rendet teremt: sikerrel járt. Az operáció teljes körű átszervezése meggyőzőnek bizonyult a fent említett ügyfélkör számára. 2008 előtt ugyanis a társaság észszerűtlenül széles termékpalettával rendelkezett. Gyártottak autó-, busz-, traktor-, de még háztartási üveget is. A fókusz ma – leginkább luxuskategóriás – gépkocsik oldalüvegeinek az előállítása. Ahogy bemutatótermükben sorra veszi őket, ezekből is van épp elég. Audi Q7, A6, A8, A3 Cabriolet, BMW 7, i8, VW Passat, Porsche Panamera, Cayenne, Bentley Bentayga, Flying Spur… a teljesség igénye nélkül.
A Salgglas Zrt. a világon az első olyan üveggyár, amely egy gyártelepen belül a technológiai palettán meglévő összes hajlítási és üvegedzési eljárás birtokában van, s ezáltal igen széles termékválasztékot kínál vevői részére. A legnagyobb versenyelőnyük, hogy rugalmasak: a náluk nagyobb gyártók nem tudják/akarják a speciális igényeket kielégíteni, hiszen a gépsoraik nagy hatékonysággal sorozatban állítják elő az egyforma üvegeket, a kicsik pedig nem képesek a különleges kívánalmaknak megfelelő minőséget nyújtani. Egyik specialitásuk a gorillaüveg, amely nagyon vékony, nagyjából 0,7 milliméter vastag, rendkívül erős, edzett anyag. A BMW i8 kalaptartója és utastere közti vékony kis üveglap például egy speciális, a mobiltelefonokhoz is használt kijelző-, azaz gorillaüvegből készült. A Salgglas világszerte elsőként gyártja sorozatban az autóipar részére.
Kugler Gábor célja tíz éve az volt, hogy 10 milliárd feletti árbevételt érjen el és presztízsmárkákat szolgáljon ki termékeivel. Világos profilt és növekedést akart. Ma az éves forgalom a 12 milliárd forintot is meghaladja. Sokat fejlődtek. Tíz éve a gyárban háromszázan dolgoztak, három kemencével, két és fél gyártósorral. Most a folyamatos beruházásnak és fejlődésnek köszönhetően hat kemence és nyolc gyártósor van a 8000 négyzetméteres létesítményben. A cégben most építik ki a csoportvezetői rendszert – ezzel is támogatva, hogy a mintegy 600 fős üzemben egy szakmailag hozzáértő középvezetői réteg nevelődjön ki.
A fejlődés üteme nem mindig követte a megrendelések megugrását. A 2015ös év kapacitáshiányos helyzetei nyomán Kugler Gábor megtanulta: még csak megközelíteni sem szabad a képességeik határát, mert a piac- és bizalomvesztést rendkívül nehéz ledolgozni. A csúcsra járatott gyárban – mint mondja – a 80 százalékos kapacitáskihasználtság az optimális, hiszen ezzel tudják kezelni a többletrendeléseket. Mára szállításaikban pontosak, a 2015-ös esztendő vesztesége után tavaly már szerény nyereséget is termeltek, és ez évre is jó eredményeket várnak. Az elmúlt időszakban beruházásaik azt célozták, hogy nagyobb mennyiséget hatékonyabban tudjanak előállítani. A fejlesztésekhez támogatásokat is igénybe vettek – legutóbb februárban írtak alá támogatási megállapodást a magyar állammal, a nemzetgazdasági miniszter még az üzembe is ellátogatott.
Újabb gépeket, olyan megoldásokat telepítenek, amelyekkel a hibamentes gyártást segítik. A cégvezető ezeken túl leginkább a magas minőségű és nagy hozzáadott értékű munkákra koncentrál. Egyik fő profiljukká fejlődött az utóbbi években az autógyárakkal közös fejlesztés, a jövő gépkocsijának a keresése: sok prototípust állítanak elő. Az innovációk egyik iránya a súlycsökkentés és az egyedi műszaki igények kidolgozása az autógyáraknak. Azaz végre egy magyar cég, amely nem egy másik által kifejlesztett terméket próbál olcsóbban legyártani, hanem saját, innovatív cikkekkel tud megjelenni a világpiacon. Mint Kugler Gábor fogalmazott: „A Salgglas nem pocsolyában szeretne nagy hal lenni, hanem a tengerben akár kicsi.”